16.12.12

Viikon kuulumises sis. oloa ruotsin laivalla & ridailua!

Hei! Kirjoitan taas kaikki tähän samaan postaukseen! Ja anteeksi etten kirjoittanut tätä aiemmin päivällä, mutta kun nyt sain vasta koneen ni koittakaa kestää! (;

10.12.12 Maanantaina ei ollut sen ihmeellisempää luin vaan äikän kokeeseen (;

11.12.12 Tiistaina oli sitten äikän koe joka tuntui menevän ihan hyvin ja loppu päivän täyttelin OPO lappuu ja pakkailin tulevaan laivamatkaan ja Deni oli meillä :)

12.12.12 Menin kouluun joskus yli puolen kahdeksan (, koska sisko hidas & piti koira heittää imatralle & matkalaukut mukana) ja menin opon luokse ja sovittiin uusi aika tapaamiseen ja sitten menin bilsan tunnille (: Bilsan tunnin jälkeen oli matikkaa ja lähettiin kysyy siskon & kamun kaa et kelpaaks laivalla mopokortti kuvalliseks todistukseksi ja kysyttyämme kolmelta eri opettajalta päädyimme lopputulokseen että kelpaa! Sen jälkeen mentiin matikan tunnille ja tehtiin muutama tehtävä ja sitten mentiin 15 yli 10 syömään!

Ruuan jälkeen lähettiin kävelemään juna-asemalle, sieltä sitten junalla helsinkiin ja yritin nukkua matkalla mutta ei oikein onnistunut (; Hesassa sitten laitettiin matkalaukut lukkojen taakse ja mentii kaupoille (; En itse ostanut mitään paitsi Arnold's munkin & 7up:in (; Sitten mentiin ratikalla satamaan ja sieltä sitten Silja line (johoki) ja matkalaukut huoneisii vaihettiin vaatteet ja SYÖMÄÄN!

Hyvä ruoka parempi mieli! Arnold's munkit on kyll' parhaita! <3 :P

Otettiin ihan hirrveesti kaikkee ja varsinkin jälkkäreitä! Opettajatkii kattoo et onks noill iha pohjattomat mahat :'DD

Oli kyllä hyvää ruokaa! :P Vaikka totesimmekin että parasta pääruokaa oli lasten ranskalaiset & lihapullat :'DD Jälkkäreitä oli kaiken laisia pipari pannacotasta ahvenanmaan pannukakkuun!

Sitten loppu ilta vaan oleiltiin siellä laivalla ja kateltii kaikkii paikkoi pelihallist skybariin ja joskus 12 jälkeen omaan hyttiin (5hlö/4hlöhuone) oleilee & nukkuu (;

Ja laiva keikku ihan sikana! :o Onneks kukaa ei oksentanu tai mtn! (Y) :'DD Ja ei sitä sit nukkuessa huomannu (Y) (;

13.12.2012 Torstaina herättiin,vaihettiin vaatteet ja sillee ja sit mentiin taas syömään seisovasta pöydästä!
Siel on vaa nii hyvää ruokaa ! :::3 Lettui ja kaikkee :P

Sitten oltiin joskus 11 aikaa (?) ruotsissa ja mentii laivalta ratikalla juna-asemalle josta sitten käveltiin Ruotsalaiseen kouluun (; Koululla syötiin ja puhuttiin ruotsalaisten kanssa ( yks heist osas puhuu suomea kun äiti on suomalainen! (Y) :D ) Ja sitten mentiin köksän luokkaan ja kuunneltiin ku mei opet kerto ruotsalaisille KiVa (KiusaamistaVastustavasta) koulusta + versosta (vertaissovittelusta) ja myö syötii lussebullee & fazer suklaata (;

Hirveen pitkää kestää matkustaminen... mut oli hyvää ruokaa vaikken jaksanutkaan paljon syödä laivan aamiaisen jälkeen ja kiva jutella ruotsalaisten kanssa (suomea köh köh) ja maistaa lusse bullea (: Ei ollu kyllä yhtä hyvää ku normaali :s Ne oli kellertävämpiä ku niis oli jtn juttuu (::

Sen jälkeen kävelimme juna-asemalle (?) ja menimme junalla (?) jonnekkin mistä kävelimme sitten johonkin elokuvateatterin tapaiseen paikkaan katsomaan Lucia juhlaa (; Katottuamme sitä vähän aikaa menimme taas juna-asemalle ja sitten ootettiin junaa vähän aikaa (: Sitten junamatkan jälkeen ratikalla laivalle ja sit laivalla taas vaatteitten vaihtoon (;

Matkoissa kesti taas hirveen pitkään... Loppujen lopuks sinne & takas matkoissa kesti yhteensä 3h! ;o  Lucia juhlas osasivat kyllä laulaa! (;

Laivalla muut kävi vaihtaa korttijutut ja ku tulin perässä etin aluks kaupasta ja sitten ruokalaa : ja syömässähän he oli! Ja sit eiku syömää (lasten pöydästä ofc! ;o :'DD ) !

Pakko myöntää ettei ollu yhtään nälkä enkä syönyt niin paljoa :( :DD

Sen jälkeen ... nooh jätän mainitsematta ... kaverit leikki O:) Ja joo sit taas vaa oleiltii ja sit käytii ostaa karkkii ja mie ostin Angry Birds pipon ^^  ja sit jäin jossain vaihees huoneesee nukkuu ku tiesin et emmie siel mitää tee ja kummiki huomen taas koko päivä reissaamista! Sit ku kamut tuli ja ku mentii oikeesti nukkuu ni kello oli jtn 2-3 ? ^O) :D

Miu piti ostaa semmone normaali angry birds pipo mut unohin kokeilla semmosta ku ostin sellasen erilaisen :DD Ja joo emmie jaksa semmosta et muut hiihtelee menemää ja mie "juoksen" siel peräs ... joten jäin huoneesee (:

14.12.2012 Perjantai aamulla vaihoin vaatteet ja sillee ja sit aamupalalle ja sillee ja sit kaikki valmiiks ja sit sinne ulos käynnin läheisyyteen (; Ja sitten kun tuli ilmoitus että vielä 15min enneku ollaa perillä ni menin ostamaan lisää karkkia :P :'DD Sen jälkeen mentiin laivasta ratikalla keskustaan ja sit taas kaupoille (; Ja en taaskaa ostanu muuta ku Arnold's munkin & 7upin :DD

Pakko toistaa mutta Arnold's munkin on vaa nii parhaita! <3

Sen jälkeen käveltiin juna-asemalle ja sieltä sit junalla joutsenoo ja nukuin koko matkan (semmosis 30min putkis) (; Sit ootettii juna-asemall jonkii aikaa enneku äiti tuli hakemaan... Ja kun tuli mentii leipomoo ja äti osti sielt leipää & munkkeja ja sillee ja sit vei meidät kotiin (;

Jonkin aikaa oltuamme kotona menimme tallille, sisko meni liikuttaa Famppalin ja mie menin iha huvin vuoksi ja pidin Mirkan koiria (;

Oliha se kiva päässä pitkäst aikaa tallille :DD Ja pitää kaht ihanaa pikku koiraa! 8'3 :DD Sovin sit siinä samassa sit sen että meen lauantaina tunnille (;

Sitte jossain vaihees tallilt kotii ja ei sen ihmeempää sit (;

15.12.2012 Eilen lauantaina heräsin joskus puoli yhdeksältä tein aamupuuhat & vaihoin tallivaatteet ja menin kahekstoiseks tallille (; Tallilla hain Saaran harjasin & varustin sen ja sitten vaihoin ridihousut ja laitoin chapsit,turvaliivin & kypärän ja menin maneesiin (;

Maneesissa otin seinältä raipan, kiristin satulavyön ja menin ponin selkään kävelee alku käyntejä (;
Alku käyntien jälkeen otettiin ohjat ja ruvettiin kävelee puomien läheltä ja tekemään pohkeen väistöjä ja sillee ja vaihettii suuntakii jossain vaiheessa. Sitten tehtiin niin että pohkeen väistöjä ja välillä ravia ja sitten käynti ja puomin läheltä --> puomin yli --> puomi etu-& takajalkojen välissä pohkeenväistöä*! :D

Saara teki ks* tehtävän parhaiten ja oli ylipäätään ainoa joka suostui aluksi edes tekemään kyseisen tehtävän! :DD Poni oli super! <3 Meni välillä ihan vähän muodossakin pohkeen väistöjen välissä :) Mutta vain ihan vähän (;

© Deni
p.s. kivat hiukset miul xd

Jossain vaiheessa vaihettiin suuntaa ja sitten sai lyhyillä sivuilla laukkaillakkin (; Ja kun oltiin menty tota jtn puoli tuntia annettiin hevosten vaan laukata täysiin muutama kierrosta! :D Ja sitten tehtävä jatkui ja sai laukkailla & ravailla myös ja sit lopuks loppuravit & käynnit (;

On se poni kyllä vaa nii miu mielee ! :3 Ja oli kiva vaihteeks tehä jtn tollastakii tehtävää (ope oli lukenu hippoksesta^^) ! :D

Sitten vaa juteltii Denin kaa puol tuntii sillä aikaa ku poni oli viel tunnilla ja sit purin & harjasin Saaran (; Sen jälkeen haettiin Lyyli & Mimmi, Tuukka & Esteri sisälle ja sit lähettiin Denin kaa meille! (:

Meillä myö sit katottii telkkuu & syötii karkkii ja sit ku Deni läks meille tuli meiksien kamuja ja sit syötii ja sillee ja sit joskus kahen jälkee nukkumaan (;

16.12.2012 Eli tänään lauantaina heräsin joskus puoli 10 siihen kun kamu soittaa et tulkaa ridaa ja sovin äitin kaa et heittää meijät ja jatkoin unia n.30min :'D Sit olin valmis joskus 20 vaille 12 mut sit siskolla kesti ja sit pappa tuli käymää ja äiti jäi suustaan kiinni ja oltiin sitten joskus yhen jälkee vast sit tallilla ^^

Kamulla sit moikkasin aluks ja sit menin harjaamaa Ofea laitsalle (; Ja sit ku rupesin laittaa suitsia ni poni läks vaa laukall karkuu ! >:o Sitten ku sain laitettuu hänelle suitset ni talutin pellolle ja sit nousin selkää (;

Menin iha rennosti ku kummiki aika paljo lunta ! Mut onneks Duran oli saanu aikaseks jo pienen uran ni oli ponill helpompi mennä (: Käveltyäni jonkin aikaa otin ravi pätkiä ja kehuin aina ku siirty nopeesti pienillä avuilla ja sillee (: Ja sit ku Duran läks ni poni otti hirmu laukkaspurtin :::DD Iha hassu poni! :D Mut eihä se mtn ku kyll siel seläs pysyy ja pystyy ohjaa ettei lähe perää :D Sit menin taas ravii ja käyntii ja oisko yhen (?) laukka pätkän ja loppukäynnit :) Siis kyllähän Ofe osaa laukata mut aattelin et meen rennosti ni ei tarvii paljoo laukata!

Oli taas kivaa mennä pitkäst aikaa Ofella ! <3 Vaikken siel hirveesti mtn teekkää mut silti <3 Oha se kivaa mennä välil vaa rennosti ilman satulaa lumisella pellolla :3

Sitten otin ponilta suitset pois ja harjasin vähän ja sit mentiin sisälle (: Sisällä silittelin kissoja ja Sylvi koiran pentua! <3 Kunnes sit äiti tuli hakee (;

Sylvi on aaiiiwan ihana pikku lyllerö ;3 aaaww! <3 Aluks hää vaa nukku mut sit heräs ja rupes leikkii :3

Kotona sit vaihoin vaatteet ja pesin kädet ja menin syömään (; Syötyäni rupesin kattoo telkkuu olkkarissa mutta siirryin sitten omaanhuoneeseeni (; Ja kävin hakee tabletin mut sit siitä olikii akku loppu... No ootin sit et saisin koneen ja sit kirjottelin paperille ens vuoden tavotteita ridauksessa... Ja voisin joku pv kirjottaa ne tännekki... mut en tänää ku kello on jo nii paljo...
btw AIVAN MAHTAVAA! MIE SAAN JOULULAHJAKS LIPUT APASSIONATAAN! <3 8'----------------------------------------3 oi <3 ::DDDDD Kivaa ^^ En oo koskaa enne ollu siel (; No emmie sit oikeestaa mtn muuta saakkaa :d

No kuiteskin sain tän koneen ja sit kirjotin tän ja nyt kello on jo yli puol 11 joten kun saan tän valmiiks meen nukkumaan !